| |
Terug
Goede zouten als kalium verlagen bloeddruk
14 Sep 2010 11:26:00 GMT
'Goede' zouten, zoals kalium, hebben een positieve invloed op de bloeddruk. Dat blijkt uit onderzoek van de Wageningen Universiteit en Unilever. Het effect van kaliumzout staat zelfs gelijk aan het halveren van de 'slechte' zoutinname.
Voor het onderzoek werd naar de kaliumconsumptie in 21 landen over de hele wereld gekeken. De gemiddelde kaliuminname varieert van 1,7 tot 3,7 gram per dag. Pas vanaf de aanbevolen hoeveelheid van 4,7 gram per dag heeft kalium positieve gevolgen voor de gezo
Lees het gehele artikel
|